Portugalsko - Cestopisy

Azory

Azory s ostrovem Sao Miguel jsou stále upravené a úžasné místo, hrající všemi barvami zelené, s příjemnými obyvateli. Měla jsem obavy z Azorů v zimním období, že to v pláštěnkách nebude nic příjemného, ale počasí nám přálo. V Portugalsku nám nepršelo vůbec, ideální počasí na poznávání města. Na ostrově nám propršel jeden den, teplota okolo 20 stupňů, co si více v únoru přát. Náklady na letenky, parkování na letišti, dopravu po městech, půjčení auta na ostrově a ubytování se snídaní v Portugalsku a na Azorech v apartmánu to vše pro 4 osoby na 8 nocí byly 27 000,- Kč.

Kam vyrazit o jarních prázdninách? To byla otázka, kterou jsem se začala zabývat o vánocích. Byl dán termín a podmínka za co nejméně peněz se co nejvíce ohřát. Po pár hodinách brouzdání na internetu padla volba na Azory, konkrétně ostrov Sao Miguel a město Ponta Delgada. Do Berlína to máme jen o půl hodiny autem déle než do Prahy a tak využíváme letenky společnosti Raynair z Berlína. Let není přímý a v Portugalsku jsme také ještě nebyli a tak cestu zpestříme návštěvou měst, ve kterých budeme přestupovat a to Lisabonu a Porta.
V neděli vyrážíme do Berlína Parkujeme kousek od letiště (parkování zajištěno přes Parkvia), na letiště nás doveze autobus, který pendluje mezi letištěm a parkovištěm. Po příletu do Lisabonu kupujeme lístky na metro (VIVA) a jedeme se ubytovat. Druhý den kartu Viva nabíjíme celodenním lístkem, na který ještě další den odjíždíme na letiště. Během pondělí v Lisabonu navštívíme spoustu zajímavých míst a památek. V úterý po příjezdu na letiště nás autobus převeze z terminálu 1 na terminál 2 a letíme na Sao Miguel. Na ostrov přilétáme za deště a na letišti už na nás čeká naše bytná (zajištěno přes booking.com). Odváží nás do půjčovny, kde nám zajistila půjčení auta (půjčeno bez nutnosti složit depozitum) a pak do apartmánu v Ponta Delgadě. První den, který jsme byli na ostrově, se konal festival Batalha das Limas (vodní bitva), kde jsme se neubránili namočení vodníma bombama, které kolem nás létaly. Překvapení bylo, když druhý den nebyla v ulicích po včerejší bitvě ani stopa. Další den jsme navštívili město Furnas. Podívali jsme se na vodopád u jezera, kde je placený vstup. Na koupání jsme využili koupele v menších a o polovinu levnějších termálních lázních na okraji města. Pokochali se fumaroly a ochutnali místní specialitu cozido (jedna porce a dva s ní měli co dělat).
Třetí den nám celý propršel a tak jsme prozkoumali jen okolí města Delgada.
Čtvrtý den na ostrově jsme vyrazili na západ. Cestou jsme se zase kochali na spoustě vyhlídek, nejúžasnější byla nad jezery v zatopených kráterech Lagoa de Santiago a Lagoa Verde (nutno zaparkovat u jezera Lagoa do Canario).
Poslední den jsme vyrazili na sever k jezeru Lagoa do Fago a do termálů Caldeira Velha. Termály byly velmi pěkné, ale koupání ve Furnasu bylo mnohem příjemnější. Na severní části ostrova jsme navštívili jednu ze dvou čajových plantáží na Evropském území – Fabrica de Chá Porto Formoso.
Další den jsme vrátili auto a odletěli do Porta. V Portu koupili lístek andante na místní metro (u nás tomu říkáme tramvaj) a jeli se ubytovat. Noční Porto bylo stejně úžasné, jako za denního světla. A protože jsme byli opět ubytováni v centru města tak jsme Porto zvládli projít pěšky. Odpoledne už nás čekala cesta do Berlína a pak domů a do zimy.